Verslas

Užsienio klientas tiekėją Lietuvoje surado per ambasadą

Kai praėjusių metų rudens pradžioje britų įmonė ėmė ieškoti tiekėjų, gaminančių pašto dėžutes, visoje Europoje, lietuviai buvo aktyviausi siūlydami savo gamintojų paslaugas. Praėjo keturi mėnesiai ir pašto dėžučių partija jau iškeliavo į Jungtinę Karalystę.

Britų užsakovas, užsiimantis didmenine pašto dėžučių, namų numerių, gatvių pavadinimų užrašų prekyba, pateikė pirminę užklausą su duomenimis, kokie gaminiai domina. Gavęs tokią konkrečią užklausą, Lietuvos komercijos atašė JK paprastai dėl tinkamų gamintojų Lietuvoje tariasi su „Verslios Lietuvos“ sektoriaus ekspertais ir asociacijomis. Šįsyk į pagalbą komercijos atašė Mantas Zamžickas pasitelkė ir inžinerinės pramonės asociaciją LINPRA, kuri kaip potencialų tiekėją nurodė nurodė Kauno rajone veikiančią inžinerinės pramonės ir metalo apdirbimo įmonę „Glori ir Ko“.

Su britų įmone dėl pirmosios partijos sutaręs „Glori ir Ko“ vadovas Raimundas Gecevičius sako negalįs dar užtvirtinti, kad tai virs ilgalaikiu bendradarbiavimu, tačiau iš visų ligtolinių santykių su britais šis užsakymas yra bene didžiausias. „Su šiais užsakovais tiesiogiai pradėjome bendrauti rugsėjo pabaigoje. Kvietėme juos atvykti pas mus, tačiau jie norėjo, kad mes patys atvažiuotume“, – sako metalo gaminių įmonės direktorius.

Anot R. Gecevičiaus, derybų metu britai buvo konkretūs ir dalykiški, jiems buvo svarbi ne tiek kaina, kiek sklandus bendradarbiavimas ir produktų kokybė, tam tikrų klientui tikusių sprendimų siūlymas.

Pasak M. Zamžicko, įprasta, kad Lietuvos įmonės išsiunčia bandomąsias produktų partijas britams, kad būtų įvertinta produktų kokybė. „Šis derinimas gali užtrukti ir keletą mėnesių, ir daugiau nei metus, iki tol, kol pasirašomas kontraktas“, – pasakoja jis.

„Glori ir Ko” projektuoja ir gamina įvairiausią metalo produkciją iš lakštinio plieno, tarp jų pašto dėžutes, ventiliacijos groteles ir vamzdynus, priešgaisrines revizines dureles, kolektorines spinteles. Pašto dėžutės, kurios gaminamos iš cinkuotos skardos  ir gali būti sublokuotos arba montuojamos po vieną, įvairaus dizaino, storio ir dydžio, yra pats populiariausias įmonės gaminys. Kadangi Lietuvos rinka bendrovei per maža, didelė dalis jos produkcijos keliauja į Europos šalis – Vokietiją, Latviją, Skandinaviją, taip pat Jungtinę Karalystę. „Pasaulinėje rinkoje mūsų didžiausi konkurentai yra kinai. Kiek yra tekę ieškoti klientų užsienyje, labiausiai pasiteisino lankymasis nekilnojamojo turto ir statybų sektoriaus parodose“, – sako R. Gecevičius.

Pasak „Glori ir Ko“ direktoriaus, artėjantis britų išstojimas iš Jungtinės Karalystės įmonės negąsdina ir nuo naujo kliento neatbaidė. Tarp kitų britų užsakovo tiekėjų dominuoja trečiosios šalys, vadinasi, muitai ir papildomi kaštai klientui įprasti ir lietuviai pranašumą turi tik trumpuoju laikotarpiu.

„Komercijos atašė pastangų ir paramos dėka mes sugebėjome užtikrinti prekybinius ryšius su įmone Lietuvoje. Ieškodami naujų partnerių kreipėmės į visas Europos šalis, o Lietuvą išsirinkome dėl tikrai išskirtinės pagalbos randant tinkamus kontaktus“, – spartų darbą įvertino britų užsakovas.

Komercijos atašė Jungtinėje Karalystėje M. Zamžickas pasakoja britus Lietuvos produktais ar paslaugomis sudominantis aktyviai megzdamas kontaktus sektorinių, verslo įsitinklinimo renginių metų, taip pat bendradarbiaudamas su partneriais, konsultantais ir asocijuotomis struktūromis. „Sėkmė priklauso nuo aktyvumo ir kontaktų mezgimo strategijos – labai svarbu užmegzti kontaktą su sprendimus dėl pirkimų priimančiu žmogumi. Prieiti iki tokio žmogaus užtrunka laiko ir pastangų“, – sako jis.

Anot jo, Lietuvos ambasada Jungtinėje Karalystėje britų įmonėms asocijuojasi su patikimumu, taip pat veikia kaip vienas langelis domintis bet kuriuo Lietuvos sektoriumi. „Britai įpratę gauti atsakymą greitai, todėl stengiamasi kuo greičiau reaguoti į kiekvieną prašymą“, – tikina M. Zamžickas.

„Lietuvos įmonės labai domisi Jungtinės Karalystės rinka, kiekvieną dieną gaunu prašymus iš skirtingų Lietuvos sektorių įmonių padėti surasti partnerius. Bet tik dalis jų yra atlikusios namų darbus ir yra pasirengusios įeiti į vieną konkurencingiausių ir penktą didžiausią ekonomiką pasaulyje“, – sako M. Zamčickas. Jungtinė Karalystė yra šešta pagal dydį Lietuvos eksporto rinka. „Verslios Lietuvos“ analitikų skaičiavimais, 2018 m. lietuviškos kilmės prekių eksporto į Jungtinę Karalystę vertė siekė beveik 890 mln. eurų. 2018 m., palyginti su 2017 m., lietuviškos kilmės prekių eksporto vertė ūgtelėjo dar 11 procentų. Daugiausia į Jungtinę Karalystę eksportuojama baldų, plastikų ir jų dirbinių, trąšų.

„Versli Lietuva“ informacija

Pasidalinkite su Facebook draugais!
Pasidalinkite šiuo straipsniu
  •  
  •  
  •  
  •  

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *